Dinlediğimiz Müzik Hayatımızı Etkiliyor Mu?

Herkese Merhabalar 😊
Hafta sonu eğlencesinin ardından orta şekerli pazartesi geldi şükür. Bugünkü yazımda hem kendimde inandığım bir noktadan bahsedeceğim hem de bir sonraki 2 yazıma hazırlık yapacağım. Güne başladığımız enerji, ağzımızdan çıkanlar, sürekli tekrarlanan kelimeler, rutinlerimiz vs vs hepsi hayatımızın ilerleyişi üzerinde etkili oluyor. Güne güzel başlamak kontrol edilebilir bir durum. Kelimelerimize dikkat edelim. Rutinlerimiz için 21 gün kuralını takip edelim istediğimiz gibi değiştirelim. Bunların hepsini kontrol ettik diyelim. Peki biz farkına bile varmadan ezberlediğimiz şarkılar var onlar ne olacak. Hepimiz söz yazarı değiliz sonuçta. Hem ne dinlediğimizi kontrol edemediğimiz zamanlar oluyor onlar ne olacak.


Böyle söyleyince ya da düşününce paranoya türünde bir durum varmış gibi görünebilir. Aman napalım onlar söylüyor biz dinliyoruz diyebilirsiniz. Bende zaten her saniye ne dinlediğimi kontrol edemiyorum. Gittiğim kafede, avmde, sürekli dinlediğim radyoda ne çalıyorsa dinliyorum. Ama kontrol edebileceğimiz anlar var. Özellikle sıkıcı uzun yolculuklarda müzik dinleme alışkanlığınız varsa benim gibi en azından onlara dikkat edebiliriz. Evde kendimiz çaldığımız şarkı listelerini daha dikkatli oluşturabiliriz. Tamam kontrole karar verdik ama neye dikkat edeceğiz.

Benim ilk dikkat ettiğim hüzün telkini veren müzik türleri. Arabesk müzik buna örnek olabilir mesela bunun haricinde aşırı dram içeren türküler, uzun hava diye tabir ettiğimiz kara bahtım kem talihim hipotezimizi destekleyen şarkılar. Ben zaten bu tipte müzikleri dinlemiyordum. Bu tip müzik dinleyenlerin en çok tutunduğu görüş ama beni rahatlatıyor. Aslında bizi rahatlatmıyor. Geçmişte yaşadığımız olay neyse zaten yaşadık ve bitti şu anda ne yaptığımız bu yaşananın devam edip etmemesine neden olacak şey. Rahatlattığını düşünmemize sebep olan şeye gelelim. Beynimiz, hücrelerimiz ve organlarımız rutin sever. Aynı frekansta olaylar yaşayıp aynı frekansta devam ettirmek onlar için en iyi şey. Geleceğinde aynı olması bizim için iyi mi peki? Bunları yazdıktan sonra parantez açmak istediğim bir nokta var. Türk halk müziği türünde benimde dinlediğim dram telkini vermeyen müzikler mevcut. Geçmişteki aşkları anlatan söz yazarları var. Hatta şenlikli oynamalı gülmeli tipte olanlar bile var. Arabesk tipte önerecek bir şarkı tipine ben denk gelemedim bilen varsa yorumlara eklesin belki ben bilmiyorumdur.😊

Dikkat ettiğim ikinci nokta dinledikten sonra bana ne hissettirdiği. Şarkı bittikten sonra bende moral olarak düşmüş mü hissediyorum yoksa yüzüme gülümseme getiriyor mu. İlla gülümsetmesi şart değil aslında huzurlu hissettiren enstrümantal müziklerde benim için dinlemeye değer olanlardan.

Son olarak sadece enteller dinler benim başımı ağrıtıyor şeklinde dışlanan klasik müzik var. Ben severek dinliyorum zaten dinlemeyen ve şans vermeyen biriyseniz deneme adına bir kaç kere şans verin derim. Onun haricinde beyin gelişimine, konsantrasyona olan etkileri zaten bilimsel olarak kanıtlanmış olan bir müzik türü normal zamanlarda dinlemiyorsanız bile ders çalışırken yaratıcılığınızı ortaya koymanız gereken zamanlarda tercih etmeniz iyi olacaktır. Öğretmenlik yaptığım zamanlarda öğrencilerimize dinleterek etkisini direk deneyimlediğim için bu kadar net öneriyorum. Aklıma gelenler bu kadar ikinci yazımda 528 hz akort edilerek çalınan müziklerden bahsedeceğim şimdilik benden bu kadar.

SEVGİLER



18 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ben bir kaç yıldır daha fazla dikkat ediyorum bu sebepten

      Sil
  2. Ben niyeyse müzik dinlemiyorum ya çok garip dimi 😃 hakkaten niye dinlemiom.Ama galiba dinlerken çok sklıyom ondandır böyle sarkının nakaratını zor bekliyorum 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok dinliyorum o yüzden dikkat etmek lazım ama neden olmasın dinlememek de bir seçim 😊

      Sil
  3. Blogunuzun adını her gördüğümde mutlu oluyorum ne güzel bir isim bulmuşsunuz öyle. Dinlediğimiz müzik hayatımızı etkilerken anlık bile etkiler yapıyor ben çok enerjik olarak işe gidiyorum bugün iyi geçicek diyorum bi bakıyorum radyoda Ahmet Kaya çalıyor modm düşüyor enerji menerji kalmıyor direk şu modda oluyorum ''anlamsız bu dünya, neden işe gidiyorum ki'' falan =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogun ismini benim içinde okuyan içinde yenilikler getirsin diye seçmiştim 😊 Bir tık daha fazla vakit ayırabilsem yenilikleri hissetmek daha kolay olucak galiba. Minibüslerde özellikle tüm günü dramla geçirme hastalığı var 😊 Benim hep kulaklığım yanımdadır kendi yol listelerimi dinlerim nolur nolmaz işe batsın bu şirket diye gitmek istemem çünkü ☺

      Sil
  4. Yolda yürürken süklüm püklüm bir görüntüye geçmişsem hemen müziği değiştiririm, bir bakmışım başım kalkmış adımlar kararlı hale bürünmüş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enerji veriyor ya da alıyor müzik bu anlamda muazzam bir şey 😊

      Sil
  5. Kesinlikle etkiliyor. Özellikle hüzünlü müzik asla dinlemiyorum. Çünkü ağlama hissim oluşuyor ve çoğu kez de ağlıyorum. Zaten çok duygusalım. Ağlayınca susturamiyorum bir de kendimi. 😏😏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlamak tabi ki güzel değil ama herhangi bir hissini net belli eden insanlara hep özenirim ben genelde kendimi kaskatı tutmaya çalışanlardanım ve bu türlüsü de yorabiliyor

      Sil
  6. Bence de müzik hayatimizda çok etkili.

    YanıtlaSil
  7. Klasik müzik severim (: insanların yapıştırması entel müziği diye. Müzik ruhun gıdası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her hoşumuza gitmeyen bir şeye bir etiket bulmayı seviyoruz napalım Türk insanı böyle 😊

      Sil
  8. Bence müzik benim ruhuma uymaya çalışıyor.

    YanıtlaSil
  9. Mudiqi mənim ən zəif yerimdir deyirəm həmişə. Çünki həddondən çox dinləyirəm. Və doğurdan da şən mahnı ilə sevinib, lirik mahnı ilə hüzünlənirəm. Bəzən insan o andakı əhvalına görə bir musiqi dinləmək də istəyir. Məncə çox dinləmək də doğru deyil, amma zəifik işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafanın dolu olması anlamında haklı olabilirsin:) ama müzüğin fazlasının bir zararı olacağını düşünmüyorum. ancak içeriği uzun vadede zararlı olabiliyor sanki :)

      Sil