#Film / Belgesel - Ne Biliyoruz Ki? (What The Bleep Do We Know?)

Herkese Merhabalar 😊
Yaklaşık 3 gündür buralarda olmama sebebimle karşınızdayım. Neden bu kadar uzun sürdü bende bilmiyorum ama belgesel - filme vakit ayırmak istedim o yüzden her gün iş çıkışı birer kere olmak üzere iki gün boyunca izledim. Notlar aldım. Notlarımı buradan başka bir yazıda paylaşırım umarım. Bu sefer izlediklerimi sindirmek adına bu vakti ayırmam bence gerekliydi. Biliyorum gene çene yapıp konuya geçmiyorum😊. Haydi başlayayım o zaman.

Orjinal ismi: What the bleep do we know?
2004 yapımı 2 film bir kitaptan oluşan bir yapım var arkasında. İlk defa 2006 da gösterime giriyor. Benim filmle tanışmam 2010 yılında bir kitapçıda dvdsini görerek oldu. Hem okuduğum okul hem de ilgim olduğu için kuantum fiziğini yorumlayan filmler izlemeyi seviyorum. Bu amaçla aldığım dvdyi o yıl izleyip baya beğenmiştim. Uygulamaya geçti mi (hayır) işte bilgi ve bilinç farkı. Filmde bilim ve felseyi birleştirerek ruh, bilinç gibi kavramlar açıklanıyor. Çeşitli üniversitelerden ve çeşitli branşlardan 10dan fazla bilim adamı herkesin anlayacağı kadar basitleştirerek bilimle insanlığın sorularına yanıt arıyor. Biz kimiz, hayattaki amacımız, şanssız, mağdur, kader kurbanı nedir, kader kimin ellerinde bunlar benim aklımda kalan sorular.

Filmin konusu: Eşi tarafından nedimesiyle aldatılan fotoğrafçı Amanda (Marlee Matlin) anti deprasanlarla gününü ancak bitiriyor. Umutsuz ve karamsar hayatına kendinden nefret ederek devam ediyor. Şans eseri karşılaştığı bir çocukla başlayan hikayesinde neden zor duruma düştüğünü ve kendisini buluyor. Adım adım hayatını irdeyip rüyalarınında etkisiyle gerçek nedir hayatın düzeni nasıldır sorularına yanıt buluyor. İlk filmin sonunda tavşan deliğinde ne kadar aşağı inmek istersin sorusu Amandaya yöneltilerek ikinci film olan What the bleep? down the rabbit hole filmine gönderme yapılıyor. İkinci filmde konu aynı ama bilimsel temeller bir çıt daha detaylı anlatılıyor. Gene 2010da izlemiştim.

3 gün kadar önce bilgisayarda bir programım çalışmayınca hard diski karıştırırken tekrar izlemeye karar verip tekrar tekrar izledim. Çokta iyi oldu. Sizde kişisel gelişimcilerin bilimsel dayanağı var mı acaba diyenlerdenseniz izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. İzlemeden önce küçük bir dip not din kavramı, insanların dini yorumlama biçimleriyle ilgili benimde tamam budur demediğim yorumlar var filmde. Bu anlamda olabildiğince açık fikirlilikle izlemenizi tavsiye ederim. Bende öyle yaptım bilgi kısmını ve beğendiğim yorumları aldım. Benim onaylamadığım kısımları kendi yorumlarımı getirerek düşündüm.

Kitabını hiç okumadım çünkü ne zaman aklıma gelse araştırsam bulamadım. Ama okuduğum bir kaç yorumda kitap ve filmler arasında ki tek farkın örnekler olduğu yazılıydı. Gene de bir şekilde karşıma çıkarsa okumayı çok isterim.

Kendi adıma bu sefer öğrendiklerim bilgi olarak kalmasın diye uygulama kararları aldım. 2. Filmi de yakın zamanda aynı şekilde notlar alarak izlemeyi planlıyorum.

Orjinal sitesi: http://www.whatthebleep.com/

Resim

Sevgiler

10 yorum:

  1. filmi çok merak ettim ve not aldım en kısa sürede izlemeye çalışacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iyi seyirler İzledikten sonra yorumlarını merakla bekliyor olacağım sevgiler 😊

      Sil
  2. Sayende bizde bilgilenmiş olduk.Çocuktan haberlere bile bakamıyorum da 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun zamanda tekrar karşına çıkar umarım😊

      Sil
  3. Filim merak ettim.Ben de araştıracağım :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Amerikada çok biliniyor Türkiyede nedense çok popüler olmamış

      Sil
  5. Ilginç bir filme benziyor.

    YanıtlaSil