Neden Televizyon Seyretmiyormuşum


Güzel bir pazartesinden herkese merhabalar 😊
Küçüklükten beri sebebini bilmediğim bir şekilde televizyonla aram yoktur. Hatırlamadığım yaşlarımda oyuncaklarımla ilgilenir oyun oynarmışım (bu bilgi annemden). Hatırladığım yaşlarımda babamla uğraşarak akşamları geçirirdim. Ya da matematikle ilgilenirdim. Matematiği ders, görev, zorundalık görmediğim için hep ilgilendim kendisiyle. Lise üniversite dönemlerinde zaten sınav hazırlıkları arkadaşlarla dışarı çıkmalar derken gene televizyonla aramızda seviyeli bir uzaklık oldu. 😊 Tabi ki asla izlemedim diyemem. Aile izlerken 10 dakika bakmalar falan illaki oluyor. Son 2 yıldır youtubeden ilgimi çeken videoları izlemek gibi bir hobim oluştu. İzlediklerine göre öneriler verir youtube. Zaten bunu hepiniz biliyorsunuzdur. Yakın zamanda bana Bülent Ersoy Banu Alkan kavgası gibi bir şey önerdi. Hemen atlayıp izlemedim ama inatla önermeye devam edince tıkladım ne olabilir ki diye düşünüyor insan. Sonuçta kulvarları farklı birisi büyük bir sanatçı hatta diva ünvanını bile almış ötekini eminim beğenenler vardır. Benim fikrimce yeşilçamda çektiği tüm filmlerde aynı oynayan bir oyuncu. Neyse konuyu dağıttım. İzlemeden önce yorumları okudum. Kimi Banu hanımı kimi Bülent hanımı kimide benim gibi televizyon için ne hallere düştüklerini yorumlamış. İzledikten sonra anladığım kadarıyla dünya güzellerim adında bir program çekiliyormuş. Bülent Ersoy, Safiye Soyman, Banu Alkan ve Burcu Esmersoy bu programla hindistanı geziyormuş. İzlediklerim beni dehşete sürükledi desem abartmış olmam. Bülent Ersoy ve Banu Alkan arasındaki diyaloglarda neler var neler. Marka merakı, özentilik, kendini acındırma, benim param seninkini döver hatta öncesinde kim kiminle beraberdi konusu. Beyfendinin Banu Alkana sağladığı imkanla vs vs. Bunlarda sadece birini karşımızda biri yapsa yerin dibine girer. O kişiyle iletişime geçmemenin yolunu ararız. Bu ünlü hanımlar gayet tüm Türkiye önünde yapıyorlar. Ertesi günde çekimlere devam edip yeni bölüm çekiyorlar yüz yüze bakıyorlar. Hadi ünlü olmayanların reyting uğruna evlenme programlarında sabah kuşağı programlarında itibar düşünmeden yapmalarına bizi zorla alıştırdılar. Ama bunlar ünlü zaten sebep ne. İnsan kendini neden böyle duruma düşürür pesss diyorum. Her geçen gün bir level atlayan televizyon yapımcıları daha ne kadar çığrından çıkacak acaba. Neden izlemediğimi anladığım ve kararımı tasdiklediğim bir deneyim oldu benim için. Umarım insanlar bu tip programları izlemeyi azaltır ve bunlar bir tık azalır.( olmayacağını bile bile diledi 😊).

10 yorum:

  1. Bu cahillikle zor! Aklımdayken blogla ilgili sıkıntı var. Yorumlara dönemiyorum. Bir de onları uçurmayayum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle zor görünüyor. Sorun çabucak hallolur umarım 😊

      Sil
  2. çok doğru yapıyorsun üniversite yıllarında bıraktım tv izlemeyi yabancı dizileri takip ediyorum bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde düzenli takip ettiğim diziler var. Reklam yok en güzeli bence 😊

      Sil
  3. ıımmm yalnızlıktan sürekli tv izledyip kitap okuduğum doğrudr:D o bahsettiğin programa bi denek geldim, gıcık olup değiştirdim gereksiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm kanalları ayrı ayrı takip edip ne var ne yok yorumu yapamam ama geneli bu program gibidir diye düşündüm 🙂

      Sil
  4. Ne kadar sürer o program bilmiyorum, ne verdiğini ya da verebileceğini de bilmiyorum. Hangi amaca yönelik, gezdirmek mi, kültür mü belirsiz. Zaten bunlar da yok. Ona rastlayınca hemen Japon NHK World açıyorum. Orada çoklukla harika belgesel olmasa bile ona benzer yapımlar var. Diyelim ki bir dağım dört mevsimini anlatmaları harika. Japon el sanatlarını anlatıyorlar. Ne çok varmış. Japon yemeklerin anlatırlar ki bir tören onların yemek yapışı. Azıcık azıcık tabaklara koyuş, ama uzun uzun bezeyiş. Nerede böylesi kültür, doğa, seyahat, yemek, sanat kısacası iyi olan her şey ile dolu bir yapım nerede o yapım? :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkem yapımcısının reyting kaygısı bu hale getiriyor bence.

      Sil
  5. bende izlemiyorum o kadar kalitesiz programlar var ki...Evlilik programları yok gerçeği bulmalar herkes çöpçatan herkes dedektif olmuş. Stil yarışmaları güya saygı yerlerde ya izleyip prim vermemk en iyisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prim konusunda çok haklısın. Televizyon hep miböyleydi son zamanlarda mı oldu diye düşünüyorum arada.

      Sil