Kadın Hakları Günü



5 Aralık 1934 tarihinde ''Kadınlara Milletvekili Seçme ve Seçilme Hakkı'' veren yasa kabul edildikten sonra her yıl aynı tarihte Kadın Hakları Günü kutlanmaya başlanmıştır. 81 yıl önce bu gün Türk Kadınının sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasal yönlerden eşit olduğu kabul edilmiş. Bu yıl aynı günde sözde değil özde eşit olduğumuz bir Türkiye dileğimi yineliyorum. Atatürk'ün konu ile ilgili çok sevdiğim bir sözüyle var.

Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın.

ATATÜRK

Ben bu anlamda dünyaya şanslı gelenlerden oldum. Bunun için başta iki kız babası ve beni el üstünde tutarak büyüten babama sonra da etrafımda yer alan ve bugüne kadar kadın olmanın eşitlik bile değil üstünlük olduğunu bana hissettiren çevreme teşekkür ediyorum. Umarım gün gelir dünyanın her yerinde aynı durum hakim olur. Bunu yürekten isterim.



Sevgiler

resim internetten alınmıştır

0 yorum:

Yorum Gönder